- TECHNOFOBIA
- Posts
- Dobra, zmiana - Newsletter Artura Kurasińskiego
Dobra, zmiana - Newsletter Artura Kurasińskiego
Gdybyśmy mogli odłożyć na chwilę walenie się po głowach wyzwiskami, przerzucanie hasłami wyborczymi i szukanie haków na kandydata i zastanowili się jakim krajem chcemy żeby Polska się stała to pewnie (niezależnie od politycznej opcji) wyjdzie nam to samo: stabilny, niezależny, silny kraj, którego gospodarka prężnie się rozwija a obywatele bogacą.
Czy istnieje zatem metoda żeby doprowadzić do takiego stanu rozwoju nasz kraj?
W teorii jest to banalnie proste: wystarczy ustalić cele długoterminowe, zgodzić się na nie, postawić na rozwój tej części gospodarki, która są przyszłościowa, wygasić (i przesunąć z niej pracowników) te najmniej rentowne.
Stworzyć warunki do inwestowania i z pieniędzy uzyskanych tą drogą dalej rozwijać swoją gospodarkę (pilnując oczywiście żeby zagraniczni inwestorzy zbyt śmiało sobie nie poczynali).
Jakże to proste w teorii, prawda?
W praktyce na przeszkodzie stoi wszystko - bieżąca polityka, kompleksy, brak wyraźnego celu, sytuacja geopolityczna Polski.
Kiedy kilka lat temu przez kilka miesięcy przemierzałem Amerykę w trakcie rodzinno-wakacyjnej wyprawy wylądowałem na ponad tydzień w San Francisco. Dużo rozmawiałem z przedsięborcami, startupami i ludźmi związanymi z amerykańskim ekosystemem VC.
Wszyscy twierdzili w sumie to samo - w SF udało się stworzyć niesamowitą mieszankę przedsiębiorczości, innowacji, kreacji oraz oczywiście narzędzi do finansowych, które mogą to wszystko wspomagać.
Zaciekawiła mnie szczególnie ta kreatywność - skąd się bierze akurat w Dolinie Krzemowej? Dlaczego ten rejon jak żaden inny przyciąga kreatywne osoby, które tworzą tak niesamowite rzeczy?
Odpowiedź była banalna - kreatywność bierze się z różnorodności. Z patrzenia na ten sam problem z różnych punktów widzenia, kultur, paradygmatów czy nawet religii.
W Dolinie Krzemowej szczególnie widać jak olbrzymią rolę i wartość wnoszą pracownicy spoza USA - osoby, które w wielu wypadkach nawet nie mogły się po części tak spełniać w swoich krajach jak tutaj.
Mieszanka kolorów skóry, wierzeń, języków, kultur czy orientacji seksualnych jest szalenie uderzająca jeśli przejdzie się w porze lunchu campusowej stołówki Google'a czy Facebooka.
Inność jest w cenie bo pozwala na rozwiązywanie problemów w sposób, na który nikt inny nie wpadnie. Patrzenie na ten sam problem oczami różnych osób pomaga i jest niesamowicie cenne.
Nie można tworzyć produktów masowych, skierowanych na rynek globalny jeśli pracownikami (a co gorsza kadrą zarządzającą) są biali katolicy wychowani na prestiżowych, amerykańskich uczelniach.
Wróćmy teraz do Polski. Niezależnie od tego na kogo zagłosujemy 12 lipca chcemy Polski, która będzie stabilna, silna a my będziemy z niej dumni.
Nie ma innej drogi żeby to osiągnąć niż otwartość, gotowość do dialogu, przyjmowanie punktu widzenia innych, tolerancja, empatia i umiejętność rozwiązywania problemów.
W ciągu kilku ostatnich lat zaakceptowaliśmy to, żeby Polska mogła się gospodarczo rozwijać bardzo potrzebujemy pracowników z różnych części świata.
Żeby jednak w bliskiej przyszłości nie być już tylko montownią śrubek czy call center dla globalnych koncernów musimy zrobić więcej. Dużo więcej.
Nasz kraj, Polska nie ma szans stać się stabilnym i silnym krajem jeśli jako Polacy nie będziemy bardziej otwarci, tolerancyjni: na kwestię wiary, koloru skóry czy orientacji seksualnej.
Brzmi jak utopia? Nie do zrobienia w Polsce? To posłuchaj co Adam Kiciński i Adam Badowski z CD Projekt mówią o szacunku i tolerancji na innowacyjność i wartości ich spółki. Oni wiedzą i pokazują, że nie tyle się da ale to się bardzo opłaca.
Chcesz lepszej Polski?
Zagłosuj na to 12 lipca.
Artur Kurasiński
ZNASZ JUŻ TE KSIĄŻKI?
Teraz masz okazję posłuchać i porozmawiać z ich autorami oraz 65 innymi specami od produktu, user experience i growth na ProductCamp - największej w Europie konferencji online poświęconej Product Management & Design.3 dni, 65 prezentacji i warsztatów - m.in: Melissa Perri (“Escaping the Build Trap”), Marty Cagan (“How to Create Tech Products Customers Love”), Jonathan Courtney (Design Sprint Guru, Head of AJ&Smart), Jürgen Spangl (Chief Experience Officer @ Atlassian), Scott Belsky (Chief Product Officer @ Adobe), Sabrina Rzepka (Senior Product Manager In-Car Commerce @ BMW) + 60 innych liderów produktu i UX.
Z kodem: KURAS masz 10% zniżki :)
🔥 !REKLAMA! 🔥
Wiele osób pyta się o możliwość zareklamowania swojego biznesu czy usługi w tym newsletterze albo na blogu. Więc jeśli chcesz zamieścić reklamę w tym newsletterze i dotrzeć do bardzo wartościowej grupy odbiorców to zapraszam! Cena: 850 zł netto (4 edycje, jeden miesiąc).
O tym newsletterze: najpopularniejszy newsletter technologiczny w Polsce. Stworzyłem już 192 wydań przez 4 lata. Obecnie subskrybuje go 5793 osób (głównie menadżerowie, prezesi i osoby odpowiedzialne za zarządzenie w firmach i startupach).
Format reklamy: tytuł, wstęp + grafika z linkiem (tutaj zobacz przykład).
***
Blog - zapraszam po szczegóły tutaj. Polecam ofertę zamieszczenia artykułu w cyklu “Biznes Hackers” (zobacz przykład tutaj) za 2000 zł netto (oferta wakacyjna do 30 sierpnia).
Napisz do mnie i ustalimy szczegóły: [email protected]
Deloitte Technology Fast 50 Central Europe
Ruszyła rejestracja do XXI edycji rankingu najszybciej rosnących firm technologicznych
Deloitte Technology Fast 50 Central Europe to program, który plasuje 50 najszybciej rozwijających się, innowacyjnych firm technologicznych w Europie Środkowej. Program promuje innowacyjność, oferując firmom technologicznym platformę do zaprezentowania swojej marki oraz ugruntowania pozycji w branży. Skierowany jest zarówno do przedsiębiorstw o mocnej pozycji, jak i tych, które niedawno rozpoczęły działalność. Do udziału w rankingu mogą zgłaszać się firmy działające w sektorach: komunikacja, ochrona środowiska, fintech, sprzęt komputerowy, produkcja oprogramowania, ochrona zdrowia i nauki medyczne, media i rozrywka.
Aplikacje do rankingu zbierane są do 14 sierpnia 2020 roku poprzez stronę.
Więcej informacji oraz szczegółowe kryteria rankingu dostępne są na stronie
CIC Warsaw i Venture Café otworzyli swój Kampus Innowacji dla warszawiaków i najemców — linkleaders.prowly.com
29 czerwca CIC i Venture Café Warszawa oficjalnie otworzyli swój Kampus Innowacji dla publiczności i klientów. Na 8 tys. mkw. znajduje się biuro CIC Warsaw, elastyczny coworking klasy premium i wspólna przestrzeń do pracy dla start-upów...
LinkedIn will let you upload audio clips to tell people how to pronounce your name - The Verge — www.theverge.com
LinkedIn has added the option for users to add a short, 10-second audio clip on how to pronounce their name to their profile. The feature is designed to minimize unprofessional or awkward interactions. Users can add the audio clips via LinkedIn’s iOS and Android mobile apps.
As the city grapples with new restrictions on online speech, American tech giants are on the front line of a clash between China and the United States over the internet’s future.
Jim Steyer: the man who took on Mark Zuckerberg | Facebook | The Guardian
Mmhmm turns your boring Zoom call into a Weekend Update-style TV show - The Verge — www.theverge.com
The next generation of videoconferencing is now in beta. It works with Zoom, Google Meet, YouTube, and other streaming apps. Former Evernote CEO Phil Libin raised $4.5 million for the new app.
Adam Kucharski wrote The Rules of Contagion before Covid-19. He talks about misinformation, bank failures, and coming up with hypotheses during a crisis.
The data start-up, which has a valuation of $20 billion, would be the largest Silicon Valley tech listing since Uber made its debut last year.
Alphabet’s Loon balloons provide their first commercial internet service in Kenya - The Verge — www.theverge.com
Alphabet’s Loon division has launched its first big commercial service in Kenya. The 4G LTE service is being provided via a fleet of around 35 balloons, and it will cover an area of around 50,000 square kilometers.
The comments from Secretary of State Mike Pompeo come amid rising tensions between the U.S. and China and as scrutiny on TikTok and Chinese technology firms continue to grow.
US sanctions make Huawei more of a security risk, says leaked UK report - The Verge — www.theverge.com
A UK report has concluded that US sanctions would make Huawei’s equipment less safe. The UK may now reverse its plan to allow Huawei into its 5G networks.
As the coronavirus pandemic spread throughout the world, Palantir pitched its technology to bring big data to tracking efforts.
TikTok has ceased operating in Hong Kong because of a new security law that could have compelled it to upload user data to the Chinese government. US Secretary of State Mike Pompeo says the country is considering moving to ban the app.
TikTok built an influencer base of over a million people in India in less than two years. Now, it's crumbling down
Facebook and Twitter said they will pause processing requests for Hong Kong authorities.
They're already sold out.
Uber Technologies Inc. has agreed to acquire Postmates Inc. in a $2.65 billion all-stock takeover expected to be announced as soon as Monday morning in the U.S., according to people familiar with the matter.
Hollywood mogul Jeffrey Katzenberg and tech titan Meg Whitman raised $1.75 billion to create a new phone-based television platform. They enlisted every major Hollywood studio, plus movie stars with millions of fans, to produce 175 original shows.
The programme will offer "unprecedented flexibility" to 80,000 workers in Japan, says Fujitsu.
Fresh off a COVID-19 controversy, the billionaire helped launch a bizarre new school—with once-a-week online classes.
MIT apologizes, permanently pulls offline huge dataset that taught AI systems to use racist, misogynistic slurs • The Register — www.theregister.com
The long read: As social media has become more inhospitable, the appeal of private online groups has grown. But they hold their own dangers – to those both inside and out.
Canada's biggest lenders confirmed on Friday they had joined a widespread boycott of Facebook Inc begun by U.S. civil rights groups seeking to pressure the world's largest social media platform to take concrete steps to block hate speech.