Linkowisko #77 | TECHNOFOBIA

Cześć!

Zapraszamy na weekendową porcję newsów i artykułów, które uważamy za warte Twojej uwagi. Jeśli działasz w eCommerce to koniecznie sprawdź konkurs Dyrektor e-Commerce Roku 2023.
Widzimy się już w kolejny czwartek z najnowszym wstępniakiem.

Maciej & Artur

Ta sekcja została przygotowana przez naszego partnera DAC.digital

Kotlin vs. Scala - który język programowania wybrać?

Na pierwszy rzut oka są do siebie podobne - zarówno Kotlin, jak i Scala działają na maszynie wirtualnej Javy i wspierają programowanie obiektowe. Różni je jednak wiele funkcji. W jakich projektach użyć Kotlina, a w jakich lepiej postawić na Scalę? W artykule porównujemy oba języki i wskazujemy ich zalety, wady i konkretne use case’y, w których sprawdzają się najlepiej.


Uważam, że należy wspierać inicjatywy pomagające rozwijać i profesjonalizować e-commerce dlatego chciałbym przybliżyć ideę konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2023 i zachęcić do wzięcia udziału w nim.

Konkurs powstał z myślą o liderkach i liderach oraz ich zespołach, którzy stoją za sukcesem sklepów online, nowatorskich projektów, działań i wdrożeń w handlu elektronicznym. Laureaci poprzednich trzech edycji potwierdzają, że praca w e-commerce wymaga interdyscyplinarnej wiedzy z wielu dziedzin, zdolności strategicznych, analitycznych oraz projektowych.

Wraz ze startem konkursu ukazał się także raport e-Izby „Dyrektor e-Commerce Roku 2023”. Opublikowana obecnie pierwsza część raportu to badanie przeprowadzone wśród dyrektorów e-commerce, którzy mogli ocenić dekadę rozwoju e-commerce i poszczególne jego obszary.

I tak np., raport wskazuje, że 77% dyrektorów uznało popularyzację płatności mobilnych za najważniejszą zmianę lat 2013-2023. Prawie wszyscy (97%) uznali też, że automatyzacja sprzedaży i marketingu była w tej dekadzie kluczowa dla rozwoju biznesu.

Raport pokazuje też, że 74% ankietowanych dyrektorów e-commerce zna konkurs uważając, że dobrze pokazuje realia e-commerce, standaryzuje i profesjonalizuje branżę oraz poprawia jej jakość. Warto jednak zaznaczyć, że jedynie 27% dyrektorów startuje w konkursie.

Tutaj chciałbym zachęcić do dania impulsu dyrektorom, których praca Waszym zdaniem powinna zostać doceniona. Do 20 marca można nominować lidera do startu w konkursie.

Jak nominować?

Wystarczy wysłać maila na adres [email protected], w treści maila wpisując kogo nominujemy i za co. Można docenić maksymalnie 5 osób. Taka możliwość oznacza, że można nominować lub pomóc w zgłoszeniu wartościowej osobie, którą zna się osobiście!

Finalne zgłoszenia do konkursu mogą nadsyłać zarówno sami liderzy, ale też członkowie ich zespołów oraz - po porozumieniu ze zgłaszanymi - współpracownicy i partnerzy. Organizatorzy i Kapituła Konkursu stawiają na jakość zgłoszeń i danych w nich zawartych, dlatego też przy formalnym zgłoszeniu wymagane jest dołączenie prezentacji.

Konkurs organizuje Izba Gospodarki Elektronicznej. Zgłoszenia przyjmowane są od 6 marca do 14 kwietnia.

Najlepszego Dyrektora e-Commerce Roku poznamy po raz czwarty, w połowie czerwca.

Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie: https://dyrektorecommerceroku.pl/ 

NAJWAŻNIEJSZE ARTYKUŁY I NEWSY JAKIE WYBRAŁEM DLA CIEBIE: