• TECHNOFOBIA
  • Posts
  • Miliardy z krypto memów - Newsletter Artura Kurasińskiego

Miliardy z krypto memów - Newsletter Artura Kurasińskiego

Czy na żartach można zarabiać miliardy, nawet jeśli się tego nie planowało? Tak - wystarczy stworzyć kryptowalutę. A potem poczekać aż odkryją ją internauci.

Spokojnie. To nie będzie tekst o tym, że bitcoin znowu zaliczył spektakularny spadek (wiara spekulantów czyni cuda - na pewno odbije!) albo, że Tesla obkupiona bitcoinami też poleciała w dół. O kryptowalutach napiszę kiedy indziej bardziej przekrojowy tekst. Obiecuję!

Wróćmy zatem do tematu. Dzięki Elonowi Muskowi i jego kilkunastom wpisom na Twitterze udało się z kryptowaluty mającą śmieciową wycenę wywindować ją do poziomu wartości rzędu 9 mld dolarów. Nie na darmo o Musku mówi się, że jest "człowiekiem memem".

Zatrzymajmy się w tym miejscu.

Naprawdę nie słyszeliście o Dogecoinach? To kryptowaluta wymyślona przez inżynierów z IBM (Billy'ego Markusa) i Adobe (Jacksona Palmera) w 2013 roku. Panowie postanowili stworzyć swoją kryptowalutę jako żart z rodzącej się mody na "inwestowanie w krypto".

Żeby zwiększyć poziom absurdu i odróżnić się od innych "poważnych" kryptowalut dwójka inżynierów użyła mema z psem Shiba Inu jako znak rozpoznawczy ich tokenów.

A teraz najlepsze. W przeciwieństwie do innych krypto (np. bitcoina) dodgecoinów jest tokenem inflacyjnym (jego ilość w obiegu może być zwiększana). W teorii zatem każde wykopanie kolejnych "monet" powinno powodować spadek ich wartości.

No ale żyjemy w czasach kiedy "Internety" kochają bawić się absurdalnymi rzeczami i jednoczyć się przy wariackich projektach (pamiętacie pompowanie akcji GameStop?).

Uznano więc, że pomimo braku logiki finasowej wartość Dodgecoina będzie rosła. I wszystko wskazuje na to, że czas dowcipu z psem Shiba Inu powinien minąć, ale karnawał trwa dalej:

The Lindy effect is a rule of thumb that says the remaining lifespan for a non-perishable item, like say how long a book will remain in print, is equal to how long it has been in existence. The idea boils down to this: the older something is, the more likely it is to continue to survive the tests of time.

Najwyraźniej zaskoczony rozwojem sytuacji jeden z twórców "psiej monety" Marcus postanowił zabrać głos i na łamach Reddita napisał:

“I’m no longer part of the Dogecoin project, I left around 2015 as the community started to strongly shift from one that I was comfortable with.

I don’t currently own any Dogecoin except what has been tipped to me recently, I gave away and/or sold all the crypto I had back in 2015 after being laid off and scared about my dwindling savings at the time, for about enough in total to buy a used Honda Civic.”

Na fali wzrostu i wiary w magiczną moc kryptowalut rosną wyceny biznesów z nimi związanych i samych "walut". Co prawda zdarza się czkawka i kurs leci na łeb, ale wyznawcy przyjmują postawę "HODL" (od błędnie napisanego angielskiego słowa "hold") i pchają po krótkim czasie wyceny ponownie w stratosferę.

Dodgecoin jest przykładem, że obecnie nawet najbardziej absurdalne pomysły wymyślone jako żart są w stanie zarobić miliardy dolarów jeśli tylko będą miały coś wspólnego z kryptowalutami.

Nie wiadomo - śmiać się, płakać czy szczekać.

Artur Kurasiński

PS Jeśli spodobał Ci się ten tekst to tutaj możesz mnie wesprzeć. Wyceniłem koszt miesięcznego wsparcia (4 wydania) na 12 złotych. Jeśli uznasz, że to co pisze i wiedza jaką przekazuję ma dla Ciebie sens to zapraszam do wspierania. Dziękuję!

KURS "JAK STWORZYĆ NEWSLETTER, KTÓRY ZARABIA?"

Dziękuję wszystkim, którzy pomogli mi podjąć decyzję o tym, który kurs stworzyć jako pierwszy - wybraliście temat "Jak stworzyć newlsetter, który miesięcznie przynosi 10 tys. zł zysku?". Dobry wybór! Będę mógł podzielić się dużą ilością wiedzy ;)

Teraz mam pytanie co dokładnie chcielibyście dowiedzieć się z takiego kursu? Pomóż mi i napisz mi proszę swoją odpowiedź tutaj. Dziękuję!

OSTATNIE WYWIADY NA MOIM BLOGU:

Bartosz Rosłoński (Immersion) – Metaverse jest bliżej niż sam się wydaje

Maciej Zawadziński (Piwik PRO) – Dane o konsumentach to jedno z najcenniejszych dóbr na świecie.

Bartosz Idzikowski (Lock.me) – Polacy uwielbiają uciekać od rzeczywistości

Olek Wandzel (Abstra) – Nawet w Internecie jesteś tak dobry jak twój ostatni mecz

🔥 REKLAMA NA BLOGU I W NEWSLETTERZE 🔥

Wiele osób pyta się o możliwość zareklamowania swojego biznesu czy usługi w tym newsletterze albo na blogu. Więc jeśli chcesz zamieścić reklamę w tym newsletterze i dotrzeć do bardzo wartościowej grupy odbiorców to zapraszam! Cena: 850 zł netto (4 edycje, jeden pełen miesiąc).

O tym newsletterze: najpopularniejszy newsletter technologiczny w Polsce. Stworzyłem już 209 wydań przez 4 lata. Obecnie subskrybuje go 5883 osób (głównie menadżerowie, prezesi i osoby odpowiedzialne za zarządzenie w firmach i startupach).

Format reklamy: tytuł, wstęp + grafika z linkiem (tutaj zobacz przykład).

Blog - zapraszam po szczegóły tutaj. Polecam ofertę zamieszczenia artykułu w cyklu “Biznes Hackers” (zobacz przykład tutaj) za 2000 zł netto

Napisz do mnie i ustalimy szczegóły: [email protected]

Podcast Człowiek Biznes Technologia

REKLAMA

Marcin Gruszka - O komunikacji, kreowaniu marki i patrzeniu w szklaną kulę.

Gościem czterdziestego trzeciego odcinka podcastu Człowiek, Biznes, Technologia jest Marcin Gruszka, Product PR Manager w Allegro. Ze swoim gościem Wiesław Kotecki rozmawia o polskim rynku e-commerce. Marcin opowiada jak z perspektywy największego gracza wygląda stan polskiego rynku sprzedaży internetowej i polskiego konsumenta.

Wspólnie dyskutują o zmianach w trendach, które nastąpiły pod wpływem pandemii oraz o wizji przyszłości - czy wraz z końcem pandemii, skończy się zainteresowanie zakupami w sieci?

Łazik Perseverance wylądował na Marsie!

REKLAMA

Jak może część z Was wie jestem współudziałowcem Astrography.com i dlatego w tym newsletterze czasami pojawiają się reklamy i zachęty do kupowania naszych fine artów (czyli posterów premium o jakości galeryjnej).

Tym razem mam dla was coś naprawdę unikalnego (serio, serio - nie znajdziecie takiego plakatu nigdzie na świecie!). Jutro o godzinie 22.00 (czasu polskiego) wydarzy się coś wyjątkowego i z tej okazji przygotowaliśmy specjalną grafikę - wyjątkowej jakości i wydrukowane na niesamowitym papierze.

“Aby uczcić lądowanie Perseverance na Marsie (18 lutego 2021 roku) i zachować je w pamięci, zaprojektowaliśmy unikatowy plakat przedstawiający najważniejsze informacje o misji wraz planem EDL (Entry, Descent, and Landing). Jest to też wyraz naszego uznania dla wielkiego geniuszu wszystkich naukowców, którzy pracują przy tym rewolucyjnym projekcie.” – mówi Adam Jesionkiewicz

Krypto dla sztuki ₿

NFT (non-fungible tokens) to możliwość powiązania cyfrowego dzieła z blockchainem i stworzenie tokena kryptograficznego dla dóbr cyfrowych. Dzięki takiemu mechanizmowi można stworzyć na przykład grafikę, sprzedać ją i zarabiać cały czas na jej dalszej sprzedaży przez kolejne osoby. Trend NFT wystrzelił pod koniec 2020 roku i nabiera tempa.

Dlaczego to jest ważne?

Być może będzie to jeden z pierwszych poważnych i powszechnych zastosowań blockchaina poza klasyczną branżą finansową. Jeśli NFT upowszechni się oznaczać to będzie rewolucję w zakresie wynagradzania sektora kreatywnego, szczególnie twórców cyfrowych, których nie stać na prawników i ściganie na całym świecie twórców podróbek ich dzieł.

Joe Biden leci na Księżyc 🌒

Odejście Trumpa wiązało się z serią dymisji w różnych rządowych podmiotach (także NASA). Wszyscy zastanawiali się co kolejny prezydent USA zrobi w dziedzinie podboju kosmosu. Na początku lutego administracja Bidena potwierdziła plany kontynuacji programu Artemis, który ma na celu wylądowanie pierwszej kobiety i kolejnego mężczyzny na powierzchni Księżyca.

Dlaczego to jest ważne?

Eksperci zastanawiają się również, w jaki sposób programów lotów kosmicznych i dyrektywy dotyczące przestrzeni kosmicznej będą zarządzane przez obecną administrację. W przypadku misji kosmicznych powstaje bardzo wiele wynalazków i technologii, które są potem wykorzystywane przez "cywili". Tak więc łożenie pieniędzy podatników na loty w kosmos ma głęboki sens.

Spotify już wie jak zarabiać na podcastach 🎵

Prawie dokładnie dwa lata temu gigant streamingu muzycznego zapłacił 340 milionów dolarów za przejęcie producenta podcastów Gimlet Media i serwisu do tworzenia podcastów Anchor. Wtedy dyrektor generalny Daniel Ek powiedział, że "audio - nie tylko muzyka - będzie przyszłością Spotify".

I wygląda na to, że Spotify się tego trzyma bo pokazał nowe narzędzie: Spotify Audience Network, które będzie łączyć wszystkie zasoby audio platformy w jednym miejscu.

Firma poinformowała również, że planuje zaoferować podcasty na swojej platformie reklamowej, Spotify Ad Studio, zaczynając od Spotify Originals i Exclusives w USA (na razie w fazie testów).

Dlaczego to jest ważne?

Pierwsza w swoim rodzaju cyfrowa sieć audio umożliwi marketerom prowadzenie ukierunkowanych cyfrowych reklam dźwiękowych na skalę podobną do tej, jaką mają obecnie w przypadku reklam banerowych lub reklam wyszukiwania na Facebooku i w Google.

Spotify możne jako pierwsza duża firma stworzyć model biznesowy do zarabiania na podcastach i treściach audio. To by znaczyło ogromny przełom oraz możliwość tworzenia nowych, globalnych produktów w oparciu o narzędzia Spotify.

Fintechowe startupy przyśpieszają 💸

Firmy z branży fintech eksplodują na wartości. W ciągu ostatnich kilku dni, wtórny obrót Coinbase (platforma handlu kryptowalutami, która wkrótce wejdzie na giełdę) i Stripe (platforma płatności) wycenił startupy na $100B+ każdy.

Dlaczego to jest ważne?

Tempo dochodzenia do wyceny firm finansowych na poziomie $100B jest coraz szybsze. Visa potrzebowała 54 lat, aby przekroczyć ten próg, podczas gdy Square (11 lat), Stripe (11 lat) i Coinbase (9 lat) dokonały tego w ułamku tego czasu. współzałożyciel Reddit i płodny inwestor Alexis Ohanian wierzy, że następna taka firma osiągnie wycenę 100B$ w ciągu zaledwie 5 lat.

Shopify vs Amazon 🛒

Shopify pokazał wyniki finansowe za 2020 rok - klienci wydali łącznie 120 mld USD na tej platformie, prawie dokładnie podwajając wyniki z 2019 roku. Dla porównania Amazon zarobił 275 miliardów dolarów (sprzedaż brutto) w 2020 roku. Oznacza to, że sprzedaż Shopify stanowiła ponad 40% sprzedaży Amazona. Rośnie kolejna potęga w e-commerce.

Dlaczego to jest ważne?

Shopify to miejsce dla marek, które się gotowe na bezpośredni kontakt z konsumentem "Direct-to-Consumer " (D2C) i jest totalnym przeciwieństwem Amazona. Należy cieszyć się, ze powstaje przeciwaga dla spółki Bezosa bo Amazon zagraż już nie tylko biznesowi w USA, ale na całym świecie. Połowa firm na platformie Shopify to ogromne marki w stylu Heinz, czy Unilever. One nie chcą korzystać z Amazona (i promować marketplace) tylko sprzedawać w relacji mark <> klient.