• TECHNOFOBIA
  • Posts
  • Twarzą w twarz - Newsletter Artura Kurasińskiego

Twarzą w twarz - Newsletter Artura Kurasińskiego

Pandemia COVID-19 postawiła zmieniła wiele rzeczy. Efektem przymusowego "zamknięcia" gospodarki i przebywania miliardów ludzi w swoich domach obserwujemy stały się masowe zwolnienia zapaść w gospodarce oraz protesty na ulicach. Widzimy to w Polsce, obserwujemy w zasadzie we wszystkich krajach w których rządy zadecydowały o lockdownie.

W USA po zamordowaniu przez policję George'a Floyda wybuchły zamieszki w całym kraju. Ich uczestnicy protestowali przeciwko rasistowskiej polityce kolejnych rządów USA ale również bezrobociu, pauperyzacji i rządom Prezydenta Trumpa. Nagromadzona latami para znalazła ujście w społecznym buncie.

W odpowiedzi amerykańska policja użyła wszystkiego czym dysponowała (a ma tego bardzo dużo i jest to w zasadzie sprzęt wojskowy) - opancerzonych pojazdów, dronów, gumowych kul, gazu łzawiącego i pieprzowego. Trump rzucił na ulicę przeciwko protestującym tak naprawdę armię (dosłownie i w przenośni).

I tutaj następuje gwałtowny zwrot akcji. IBM, Microsoft i Amazon występują z propozycją zmiany prawa tak aby amerykańska policja nie mogła wykorzystywać facial recognition (wcześniej z taką propozycją wyszło kilka amerykańskich kilka miast) tak jak do tej pory.

Według proponowanego prawa policjanci nie mogliby po prostu włączać kamer wyposażonych w oprogramowanie do rejestrowania i analizy twarzy - musieliby mieć na to zgodę od sędziego.

Dlaczego nagle firmy technologiczne same postanowiły ograniczyć swoje zyski? Poczuły wiatr zmian a w zasadzie żar bijący z protestów i ich siły. To już nie jest tylko chęć przypodobania się społecznościom zmieniając firmowe logo na tęczę z okazji Pride Month. To realna obawa przed wymuszonymi zmianami, które mogą zostać narzucone spółkom technologicznym w wyniku protestów w USA. Dlaczego?

Systemy facial recognition od dawna były krytykowane za to, że algorytmy nie radzą sobie z analizą koloru skóry (o tych i innych problemach z wykorzystaniem tej technologii pisałem już w tym wydaniu newslettera). W połączeniu z protestami przedstawicieli ruchu Black Lives Matter i brutalnością amerykańskiej policji żadna firma nie zaryzykuje, że rodzina kolejnej ofiary oskarży koncern sprzedający taką technologię organom ścigania o popełnienie błędu.

A report by the National Institute of Science and Technology published in December found that when analyzing mugshots, many commercial facial recognition algorithms reported more false positives for American Indian, black, and Asian people, although some of the software tested exhibited minimal differences.

Czy zatem działania Amazona, Microsoftu i IBM są podyktowane tylko troską o protestujących o strachem przed staniem się "tą złą korporacją"?

Nie do końca. Jest to dość prosty ruch biznesowy mający na celu wymuszenie stworzenia prawa, które będzie skutecznie eliminowało na przykład chińskich dostawców takiego oprogramowania. Liderzy nie lubią konkurencji.

Prościej będzie przepchnąć ustawę pisaną w swoim interesie przez największe amerykańskiej spółki teraz (z uwagi też na presję społeczną) niż za kilka lat kiedy taką technologią będzie dysponowało o wiele więcej firm.

Smutne? Tak. Prawdziwe? Tak.

Ale gdzie jest napisane, że tylko te szczytne cele mogą być bodźcem zmian?

Artur Kurasiński

🔥 !ZAREKLAMUJ SIĘ TUTAJ! 🔥

Wiele osób pyta się o możliwość zareklamowania swojego biznesu czy usługi tutaj. Więc jeśli chcesz zamieścić reklamę w tym newsletterze i dotrzeć do bardzo wartościowej grupy odbiorców to zapraszam! Cena: 850 zł netto (4 edycje, jeden miesiąc).

O tym newsletterze: stworzyłem już 187 wydań przez 3 lata. Obecnie subskrybuje go 5723 osób (głównie menadżerowie, prezesi i osoby odpowiedzialne za zarządzenie w firmach i startupach).

Format reklamy: tytuł, wstęp + grafika z linkiem (tutaj zobacz przykład). Zainteresowany? Zainteresowana?

Napisz do mnie i ustalimy szczegóły: [email protected]

NOWY CYKL NA MOIM BLOGU - "BIZNES_HACKERS"!

W nowym cyklu "Biznes_Hackers" będę "prześwietlał" firmy z ciekawą historią.

Jest bardzo dużo artykułów w których firmy promują się, unikają trudnych pytań i prężą wątłe PR'owe muskuły. Chciałem zrobić coś innego. Nowy cykl nazwałem roboczo "biznes hackers" i będę chciał pokazywać w nim firmy, które osiągnęły całkiem fajny poziom rozwoju oraz są gotowe pokazać jak to zrobiły. Na pierwszy ogień poszedł Łukasz Wichłacz i jego Coffeedesk. Zapraszam do lektury i oceny!

PS Jeśli chcesz prześwietlić swoją firmę - napisz do mnie: [email protected]

Marketing w służbie sprzedaży - zrobimy to za Ciebie

Świat się budzi, nie prześpij tego momentu! To najlepszy czas na nową strategię marketingowo-sprzedażową, użycie efektywnych narzędzi komunikacji i dotarcie do szerokiego grona klientów. Daj wyraźny sygnał rynkowi, że jesteś gotowy do działania.

Teraz jest najlepszy czas na:

  • BRANDING

  • PUBLIC RELATIONS

  • LEADY

  • VIDEO

  • WEBSITE

  • SOCIAL MEDIA

  • BLOG

  • RAPORT

  • NEWSLETTER

Więcej informacji o naszych działaniach znajdziesz na stronie

Porozmawiajmy o współpracy już dziś:

Agencja ArteMis Creation / tel.: +48 609 489 623 / email: [email protected]

Posts on Weibo claimed that WeChat Pay and Alipay helped identify people who had visited Xinfadi wholesale food market, which is linked to the latest coronavirus outbreak in Beijing, using their payment data.

"I don't think we've ever encountered a game being officially included in the educational system on a national level as school reading"

The Trump administration’s move reflects how US companies needed to stay engaged in global 5G standard development with Huawei, which is ahead in drawing up the specifications.

Szukasz pomysłu na intratny biznes? Otwórz centrum tlenoterapii hiperbarycznej i zacznij zarabiać!

REKLAMA

Skorzystaj z doświadczenia zespołu, który pomógł otworzyć już 50 gabinetów na terenie Polski. Tlenoterapia hiperbaryczna zyskuje coraz większą popularność w Polsce, ale jej dostępność jest nadal ograniczona. Dowiedz się jak działać, żeby osiągnąć sukces. Nawiąż współpracę z firmą o ugruntowanej pozycji na rynku, która będzie Cię wspierać na tej nowej biznesowej drodze.

The European Commission is opening up two antitrust investigations int Apple’s App Store and Apple Pay practices. The investigations will look at whether Apple is using anti-competitive behavior to favor its own services ahead of the competition.

Apple is rejecting Hey.com iOS app updates from the App Store because the service doesn’t offer an in-app subscription, says Basecamp CTO David Heinemeier Hansson.

„Boost with Facebook – Poradnik przedsiębiorcy” to baza darmowych i interaktywnych szkoleń online dla firm, która ma im pomóc w odbudowanie...

A preprint study shows ride-hailing services like Uber, Lyft, and Via charge higher prices in certain neighborhoods based on racial and other biases.

Businesses in the United States can now buy their very own Spot robots from Boston Dynamics.

The Digital Economy and Society Index (DESI) is a composite index that summarises relevant indicators on Europe’s digital performance and tracks the evolution of EU Member States in digital competitiveness.

Quibi is fighting for relevance in a crowded field of streaming media offerings with its formula of short movies and shows. Its success hinges, in part, on whether the duo at the top can overcome their sometimes clashing styles and leverage their more than 80 years of combined business experience.

Tiffani Ashley Bell, founder and executive director of The Human Utility, talks about how to dismantle white supremacy in the tech community.

Palantir, jedna z najbardziej tajemniczych firm świata, planuje wejście na giełdę. Według dziennikarzy Bloomberga firma chce w najbliższych tygodniach złożyć dokumenty dotyczące IPO. Swoją działalność opiera na współpracy z FBI, czy CIA.

The platform described the prompts as a way to “empower healthy and informed public conversation.”

Midway through his career, the inventor of “cyberspace” turned his attention to a strange new world: the present.

Hikaru Nakamura is the top-ranked blitz chess player in the world—and his channel has seen a meteoric rise as he coaches streamers in the ancient game.