- TECHNOFOBIA
- Posts
- Witaj w Clubhouse! Newsletter Artura Kurasińskiego
Witaj w Clubhouse! Newsletter Artura Kurasińskiego
Na początku zacytuję fragment mojego ulubionego filmu "The Social Network":
Mark Zuckerberg : I'm just saying I need to do something substantial in order to get the attention of the clubs.
Erica Albright : Why?
Mark Zuckerberg : Because they're exclusive. And fun. And they lead to a better life.
Czemu ten cytat? Bo dawno nie obserwowałem tylu komplementów, "wow" i podniecenia wśród inwestorów i tuzów z Doliny Krzemowej pod kątem jednej aplikcji. Mowa oczywiście o Clubhouse.
No, ale trudno się dziwić skoro młodziutki startup jest pchany medialnie przez jeden z najbardziej interesujących VC na świecie (Andreessen Horowitz). A przy okazji po prostu jest "cool" ponieważ takie osoby jak Drake, Ashton Cutcher czy Virgil Abloth chwalą się uczestnictwem w "klubie".
Co zrobić żeby mała firma stała się znaną i trendującą wśród influencerów technologicznych i celebrytów? Zrobić to samo co zawsze - włączyć FOMO (w tym wypadku dostęp poprzez zaproszenia od innych członków oraz aplikacja tylko dla iOS), zaprosić znane osoby, które sam będą najlepszymi ambasadorami.
Clubhouse is a social media app where venture capitalists have gathered to mingle with one another while they are quarantined in their homes. The app is, for now, invite-only, and buzzy: Seemingly everyone who has been allowed to join the early test version, from celebrities like MC Hammer to activists like DeRay Mckesson, has tweeted about it. And it has recently been one of the hottest deals on Sand Hill Road, Silicon Valley’s venture capital nexus.
W taki sposób zaczynał Facebook i wiele innych startupów. Stary numer, ale jak widać działa nawet w 2021 roku. No cóż - jesteśmy tylko ludźmi.
Ale czym dokładnie jest Clubhouse? Aplikacją, która pozwala wziąć udział w dyskusjach za pomocą audio. Czyli wbijamy się na imprezę i co prawda nie widzimy innych, ale ich słyszymy. Ba, nie musimy nawet brać udziału w rozmowach! Co w tym zatem takiego pociągającego?
Przede wszystkim Clubhouse może mocno zamieszać w środowisku osób słuchających podcastów (coś poświęcony na to może zostać przeniesiony na korzystanie z Clubhouse) oraz zaszkodzić... Twitterowi. Dlaczego? Bo nasza chęć do zapoznania się z często banalnymi i krótkimi komunikatami jest realizowana właśnie za pomocą Twittera.
Pandemia i zamknięcie w domach skutecznie udowodniły, że wszyscy jesteśmy istotami społecznymi czyli potrzebujemy kontaktu z drugim człowiekiem. Szybko znudziliśmy się (wręcz zaczęliśmy narzekać na ZOOMa i jemu podobne aplikacje wideo) kontaktem przez ekran komputera.
Czas na rozmowę. Zwykłą, znaną od tysięcy lat rozmowę.
Nie jest zatem dziwnym, że Andreessen Horowitz po wrzuceniu 12 milionów w inwestycję w Clubhouse teraz dorzucił okrągłą sumę 100 milionów dolarów czyniąc z Clubhouse klasycznego "jednorożca" (czyli spółkę, której wartość przekracza 1 miliard dolarów).
Aplikacja głosowa radzi sobie bardzo dobrze nie tylko w USA (gdzie jest w zasadzie mainstreamem), ale właśnie zaczyna przedzierać się do Europy i zdobywać masowo nowych użytkownikow.
The UK and Germany now have the highest number of app downloads outside of the US (119,548 and 92,659 respectively according to data from App Figures). Last week, Clubhouse became the most downloaded app on German iOS.
Fundusz Andreessen Horowitz uwielbia takie inwestycje więc poza dużą sumą dołożył jeszcze klasyczny PR produkując dużo tekstów o samych founderach Clubhouse, ich wizji i zaletach aplikacji.
When I first met Paul Davison, it took about 10 seconds to realize he was one of the most charismatic, energetic founders I’d met in a long time. He told me about a new startup he was building—a mobile-first social app that would bring people together. He had launched the app within the startup community, but had big plans to take it to a much wider audience. The startup I’m talking about isn’t Clubhouse, but rather a company Paul started in 2012 called Highlight.
Dlaczego Clubhouse tak szybko stał się popularny? Bo jest odmianą znanego nam radia - możemy po prostu słuchać. Albo (podobnie jak ze starym, dobrym telefonem) włączyć się do rozmowy (ale bez konieczności korzystania z wideo). Ręka w górę, kto podczas "umawiania calli" wyłącza kamerkę? No właśnie. Clubhouse to medium towarzyszące.
Możemy "doświadczać" Clubhouse słuchać w piżamie, podczas posiłku i jadąc samochodem. Wystarczą słuchawki i telefon z aplikacją. I cały czas mamy poczucie przynależności (tak ważne w momencie kiedy musieliśmy zmienić wiele naszych nawyków).
Oczywiście skoro to jest miejsce w którym każdy może mówić co mu ślina na język przyniesie to od razu pojawiły się osoby, które łamały nie tyle co zasady savoir vivre co po prostu prawo - wygłaszając seksistowskie czy wręcz rasistowskie hasła.
Twórcy aplikacji zapewne nie myśleli, że tak szybko będą musieli wdrażać procedury bezpieczeństwa związane z głoszeniem kontrowersyjnych poglądów niemniej to jest problem społeczności, które szybko się rozrastają - ciężko utrzymać w nich porzadek.
Other issues remain with the platform’s lack of moderation tools, which are needed to navigate large debates. While it’s possible to report hate speech on the app, Clubhouse has come under fire in the past for not taking effective action against abuse.
I jak zawsze po problemie moderacji treści w przypadku takich usług pojawia się kwestia "a jak na tym zarabiać" (szczególnie, że sama aplikacja jest darmowa). Widać, że twórcy Clubhouse odrobili lekcje bo zapowiadają, że zadbali o ten szczegół.
Yesterday, Clubhouse confirmed in a statement that it will be introducing products “over the next few months” to help creators get paid. These include tipping, ticket sales, and membership models — where creators can charge members that are part of their private ‘clubs.’
Możemy oczekiwać więc, że zamiast paywalla czy reklam w Clubhouse pojawi się możliwość monetyzowania zakładanych "pokoi" co pozwoli na wykrojenie swojej części przez twórców aplikacji.
Jeśli nadal uważasz, że Clubhouse jest sztucznie wypromowaną aplikacją, która nie rozwiązuje żadnego problemu to możesz mieć rację.
Co nie oznacza, że ktoś na niej nie zarobi.
Artur Kurasiński
PS Tutaj możesz wesprzeć mój newsletter. Wyceniłem koszt miesięcznego wsparcia (4 wydania) na 12 złotych. Jeśli uznasz, że to co pisze i wiedza jaką przekazuję ma dla Ciebie sens to zapraszam do wspierania. Dziękuję!
Daj się poznać w sieci, zdobądź nowych odbiorców i zamień ich w swoich stałych klientów.
✔ Efectownia ➡ agencja marketingowa na miarę Twoich potrzeb!
Obecnie nie boimy się powiedzieć, że internet stał się dla wielu z nas całym światem. Nie trzeba daleko szukać, a z pewnością znajdziemy biznesy, które jeszcze niedawno nie myślały o stronach internetowych, reklamach Google Ads czy Facebook, a dziś przeniosły się do sieci w 100%. Z kolei Ci, którzy byli tam już od dawna, na pewno poczuli na plecach oddech zwiększającej się praktycznie z dnia na dzień konkurencji. Co z tym zrobić?
Tutaj pojawiamy się my ➡ zespół ludzi z pasją, pomysłem, zaangażowaniem i doświadczeniem. Nie ma dla nas niemożliwego, a trudne sprawy załatwiamy po prostu chwilę dłużej, jednak zawsze zgodnie z ustalonym terminem.
✅ Wskażemy elementy strony internetowej, które muszą zostać wprowadzone podczas jej budowy, aby była zgodna z wszelkimi standardami SEO,
✅ na już istniejącej witrynie przeprowadzimy szczegółowy audyt, wykażemy błędy (wraz z ich uzasadnieniem), a następnie wprowadzimy niezbędne poprawki, aby Twoja strona spełniała najwyższe standardy SEO,
✅ zajmiemy się szeroko rozumianym pozycjonowaniem Twojej witryny - poprowadzimy zarówno proces pozycjonowania lokalnego, jak i e-commerce,
✅ stworzymy i poprowadzimy dla Ciebie kampanię Google ADS, reklamę na Facebooku czy Instagramie,
✅ poprowadzimy Twój profil w social mediach,
✅ poprowadzimy Google Moja Firma (GMF),
✅ napiszemy dla Ciebie angażujące treści na stronę, pod artykuły sponsorowane, poradnikowe i specjalistyczne,
✅ przeprowadzimy nie tyko skuteczne, ale przede wszystkim wartościowe i wysokiej jakości linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne oraz wiele wiele innych.
➡ Oferujemy usługi szeroko rozumianego marketingu internetowego.
Chcesz być numerem jeden w wyszukiwarce, pozostawiając konkurencję w tyle? Nie trać czasu i skontaktuj się z nami, a przygotujemy dla Ciebie najlepszy plan działania, który przybliży Cię do sukcesu. Zdobądź nowych klientów z efectownia.pl i zaznacz swoją obecność w sieci.
Konferencja Automate Your SaaS Growth już 11 lutego!
11 lutego User.com organizuje konferencję online skierowaną do założycieli i managerów SaaSów – SaaS Growth Summit.
Lista prelegentów wygląda imponująco i zawiera takich ekspertów, jak m.in. Rand Fishkin, Patrick Campbell, Peep Laja, Jane Portman, Aaron Krall, Asia Matos Orangio i wielu innych. Konferencja będzie zorganizowana w 100% zdalnie, udział jest darmowy.
Zarejestruj się już dziś na www.saassummit.user.com
Ucz się przemawiać na konferencji w formie podcastu!
Umiejętności prezentacyjne przydają się każdemu. W zarządzaniu, sprzedaży, marketingu, życiu. Co chwilę przed kimś występujemy czy to na żywo, czy online.
Czasem przygotowani, czasem nie. Czasem jesteśmy zadowoleni ze swoich prezentacji, a czasem przebiegają nam przez głowę krytyczne myśli. Ale niezależnie od wszystkiego, możemy nauczyć się prezentować lepiej. Używać ciekawszego języka, opowiadać bardziej porywające historie, skuteczniej angażować publiczność.
Audiokonferencja Lekkomówni powstała właśnie po to, żeby ekspertki i eksperci w dziedzinie wystąpień publicznych mogli przekazać Ci swoją wiedzę i podzielić się doświadczeniem. A najlepsze jest to, że wystąpienia będą dostępne w formie podcastu. Ruszamy już 5 lutego. Wejdź na stronę lekkomowni.pl i zarejestruj się już teraz.
A TERAZ COŚ Z ZUPEŁNIE INNEJ BECZKI...
Postanowiłem przeprowadzić eksperyment. Zamiast dużej ilości linków wybrałem tylko kilka z całej masy artykułów, które przeczytałem i serwuję poniżej w nowej formie - krótko omawiam co jest w tekście a potem tłumaczę dlaczego to jest ważne.
BILL I MELINDA GATES O EPIDEMII NIERÓWNOŚCI 💉
Bardzo ważny tekst związany z problemem dystrybucji szczepionek i możliwości poszczególnych krajów do ich użycia. Gatesowie (prowadzący fundację, którą sami finansują) przestrzegają, że bogatsze kraje, które mają środki żeby ratować swoich obywateli łatwo zapominają o tym, że pandemia nie zniknie jeśli wszystkie kraje będą miały środki i szczepionki żeby z nią walczyć. Egoistyczne podejście bogatszych państw może mieć bardzo złe konsekwencje dla całego świata.
Dlaczego to jest ważne?
COVID-19 nie jest zjawiskiem, które szybko przeminie. Powinniśmy inwestować (i to głównie z budżetu tych najbogatszych) dziesiątki miliardów dolarów rocznie w badania i prewencję oraz globalny system ostrzegania, który sprawniej byłby w stanie zapobiegą wybuchom kolejnych pandemii.
Bill and Melinda Gates share their 2021 Annual Letter: The year global health went local.
YOU JUST CAN'T STOP GAMESTOP 📈
Jak to się dzieje, że GameStop (upadająca firma, która musiała zamknąć swoje sklepy z grami ze względu na m.in. pandemię) nagle szybuje 140% a w czasie miesiąca rośnie aż o 500%? Odpowiedź jest prosta - miliony osób w Internecie. A dokładnie 2.1 million użytkowników wątku r/WallStreetBets na serwisie Reddit.
Dlaczego to jest ważne?
Demokratyzacja narzędzi do handlu akcjami (Robinhood) czy kryptowalutami (Revolut) powoduje, że połączenie psychologii tłumu z trendem (albo zabawą) może generować ogromne konsekwencje dla rynku.
The denizens of the WallStreetBets subreddit helped push the flailing stock to dizzying heights—while a short seller alleged an accompanying harassment campaign.
Chatter on message boards is reshaping the options market and sparking wild rallies.
How Reddit's WallStreetBets Pushed GameStop (GME) Shares to the Moon - Bloomberg — www.bloomberg.com
Short sellers have been called a lot of things. Bloodsuckers. Parasites. Other words not fit to print. Now in the vortex engulfing GameStop Corp., they have a new name: the establishment.
"PASZPORT COVIDOWY DO KONTROLI!" 🛂
Czołowe koncerny technologiczne oferują rządom swoją pomoc w kontroli pandemii. Jedne chcą udostępniać swoje przestrzenie na szczepienia (Amazon i Google) a inne produkują software, który ma być przepustką dla ludzi, którzy otrzymali szczepionkę i w teorii są odporni na COVID-19.
Dlaczego to jest ważne?
Taka pomoc może oznaczać, że rządy nie będą mogły przestać korzystać z takiej pomocy. Koncerny liczą też, że oprócz tego, że dostaną fundusze z budżety na funkcjonowanie takich projektów to będą miały dostęp do wrażliwych danych medycznych.
A new cross-industry initiative is seeking to establish a standard for digital vaccination records that can be used universally to identify COVID-19 vaccination status for individuals, in a way that can be both secure via encryption and traceable and verifiable for trustworthiness regarding their contents. The so-called “Vaccination Credential Initiative” includes a range of big-name […]
The idea of a vaccine passport carries a lot of baggage and serious questions as the first rounds of COVID-19 vaccines go out in the U.S. and around the world.
Apps could take the place of paper cards to prove you've gotten the vaccine -- but will anybody accept them? And if so, which one?
SAMURAJ SIĘ PRZEBUDZIŁ 🕹️
Problemy CD Projekt RED stały się pożywką dla ogromnej części mediów, które nigdy wcześniej nie miały do czynienia z takim produktem. Ukazała się cała masa bardzo wątpliwych jakościowo recenzji oraz predykcji. Fakty są następujące: gra jest sukcesywnie poprawiana, a jej sprzedaż jest rekordowa w skali całej branży. Ponad 10 mln sprzedanych sztuk plasuje "Cyberpunk 2077" na szczycie sprzedaży.
Dlaczego to jest ważne?
Skala problemu jaki wyniknął po błędach zarządu i dopuszczeniu gry do sprzedaży jest duża, ale z uwagi na znajomość branży gier wideo często przejaskrawiana przez media (szczególnie te w Polsce). Podobnej klasy (a nawet większe) wpadki notowały większe i bardziej utytułowane firmy z branży gier wideo.
According to a report by industry analyst SuperData, PC games revenue jumped 40 per cent in December 2020, "thanks to the release of Cyberpunk 2077".
NIE WRÓCIMY JUŻ DO BIUR 🧑💼
Taki wniosek można wysunąć obserwując trendy w Dolinie Krzemowej (i nie tylko). Pandemia pokazała, że praca zdalna jest możliwa a oszczędności związane z brakiem stałej siedziby mogą posłużyć jako rekompensata za miesiące zamknięcia biznesu
Dlaczego to jest ważne?
Totalna zmiana na rynku nieruchomości (jak i najmu długookresowego). Firmy nie będą budowały biurowców czy wynajmowały całych pięter. Będą powstawać małe biura zlokalizowane w całym kraju w których co pewien czas spotykać się będą niektórzy pracownicy. Pracownicy będą pracowali zdalnie. Firmy muszą wypracować nowe formuły na zarządzanie takimi zespołami.
As many as 89,000 households have left San Francisco since March, the latest sign of an exodus spurred by the pandemic — www.businessinsider.com
The migration out of San Francisco may be due, at least in part, to some tech companies allowing employees to work remotely on a permanent basis.
Where are tech companies going to go once the pandemic subsides as vaccines reach more and more Americans?
I wanted to provide granular data to the question of how concentrated the technology in the Bay Area will be after the pandemic. I’ve been tracking data on this question for several years i
Companies are figuring out how to balance what appears to be a lasting shift toward remote work with the value of the physical workplace.
ŚWIATOWY ZWIĄZEK ZAWODOWY GOOGLE 🧑🤝🧑
W skład Alpha Global (bo tak się nazywa związek założony przez pracowników Google) wchodzą pracownicy z 10 krajów. Organizacja Alpha Global jest stowarzyszona z UNI Global Union, federacją związków zawodowych reprezentujących 20 milionów ludzi na całym świecie, w tym pracowników spółki Amazon. Celem organizacji jest poprawa jakości pracy w Google, ale także naciskanie na spółkę w celu
Dlaczego to jest ważne?
Związki zawodowe w spółkach technologicznych wielkości Google czy Amazon były rzadkością. Wraz z ich rozwojem i zatrudnianiem coraz większej ilości pracowników zaczęły powstawać różnice w płacach, ale co ważniejsze - pracownicy postanowili pokazać, że nie zgadzają się ze wszystkimi decyzjami swoich pracodawców. Dalsze "uzwiązkowienie" może być świetnym sposobem nacisku na największe amerykańskie spółki technologiczne od wewnątrz również w kwestiach etycznych takich jak algorytmy czy AI.
Google workers across the globe announce international union alliance to hold Alphabet accountable - The Verge — www.theverge.com
The newly formed Alpha Global brings together 13 unions to push Google leadership for real change. It’s affiliated with UNI Global Union.
SEMICONDUTOR WAR 💻
Końcówka 2020 roku była bardzo ciekawa: Apple pokazał, nowy bardzo wydajny i szybki procesor M1, który wyprzedza dokonania konkurencji o kilka lat. Wcześniej Nvidia przejęła ARM. Oznacza to wyścig zbrojeń w dziedzinie projektowania procesorów. Zobaczymy jaka będzie reakcja Intela i AMD. Amazon, Google i Microsoft również nie zasypują gruszek w popiele. Wszystkie te firmy czekają wyzwania związane z wirtualizacją (AR / VR), sztuczna inteligencją oraz pojazdami autonomicznymi.
Dlaczego to jest ważne?
Konkurencja w branży producentów procesorów jest bardzo ważna bo pcha cały rynek do przodu. Od kilku lat panowała w niej stagnacja. M1 od Apple pokazał, że jeśli ambitnie się podejdzie do tematu to można zrobić gigantyczny skok technologiczny na który skorzysta cały rynek a przede wszystkim konsumenci. Oprócz tego na szybkie procesory czeka branża AI i producenci samochodów autonomicznych.
Let's just name upcoming Apple's automotive-grade applications processor, âC1.â Let me suggest a C1 design template, a tier one for Apple's iCarâs digital cockpit, and clues CES2021 has left us with.
Big tech companies are getting into the custom chip-making game in the hunt for improved performance and lower costs, shifting the balance of power in the industry.
The global semiconductor business is becoming at once more diverse and more concentrated. This brings opportunities—and risks
HEJ, GOOGLE! CZAS ZAPŁACIĆ! 🤑
We Francji Google zgodził się na płacenie wydawcom za wykorzystywanie treści (do tej pory Google twierdził, że to co robi to promocja wydawców i to oni powinni płacić za to). W Australii natomiast największa wyszukiwarka na świecie opiera się i grozi, że wycofa się z tamtego rynku. Jak widać jednak
Dlaczego to jest ważne:
Wielkie koncerny technologiczne zaczynają zdawać sobie sprawę, że nie mogą robić wszystkiego na co mają ochotę. Unia Europejska nałożyła wielomiliardowe kary na Google'a w przeciwieństwie do USA, które dopiero teraz zaczyna wszczynać procesy przeciwko swoim największym firmom technologicznym. Po wybrykach Trumpa na Twiterze, po braku reakcji Facebooka na sianie nienawiści nadchodzi zmiana - w sposobie patrzenia na Big Tech, rolę oraz odpowiedzialność tych platform.
Google threatens to remove its search engine from Australia if new law goes into effect - The Verge — www.theverge.com
Google is threatening to pull its search engine from an entire country — Australia — if a proposed law goes into effect that would force Google to pay news publishers for their content.
Google has reached an agreement with an association of French publishers over how it will be pay for reuse of snippets of their content. This is a result of application of a ‘neighbouring right’ for news which was transposed into national law following a pan-EU copyright reform agreed back in 2019. The tech giant had […]