• TECHNOFOBIA
  • Posts
  • Wojny Growe - Artura Kurasińskiego Newsletter

Wojny Growe - Artura Kurasińskiego Newsletter

Mieliśmy "wojny przeglądarkowe", jesteśmy świadkami "wojen streamingowych" a obecnie wybuchła kolejna - wojna o to, która firma będzie przyszłością gier. Amazon ogłaszając swoją usługę Luna to kolejny (i chyba nie ostatni) gracz (nomen omen), który chce uszczknąć dla siebie z tortu "games-as-a-service".

To też kolejna odsłona rynkowych batalii pomiędzy firmami z branży BigTech - najpierw walczono o widza oglądającego seriale i filmy a obecnie próbuje się zagarnąć jak największą ilość graczy (rozrywka to branża bardzo dochodowa oraz przyszłościowa - jeśli z pracy wygryzą nas roboty i AI ludzie będą musieli jakoś zabijać czas).

Gry w chmurze wyeliminowałyby konieczność pobierania plików i umożliwiłyby natychmiastowy dostęp do gier na dowolnym podłączonym urządzeniu.

A wszystko to oparte jest na cloud computingu, ponieważ nośniki fizyczne gier przestają się liczyć. Innymi słowy - przychodzi czas żniw dla podmiotów, które "umieją w chmurę": Amazon, Microsoft i Google.

W świecie konsol rządzi Sony z Playstation. Od 2013 roku ta wersja konsoli japońskiej firmy sprzedała się w nakładzie 112 milionów sztuk.

Dla porównania, konsola ostatniej generacji Microsoftu (Xbox One) - sprzedała się w około w 50 milionów egzemplarzy ( co daje wynik 2:1 dla Sony)

PlayStation 4 uzyskał taką przewagę w sprzedaży głównie z powodu bardzo dobrych i ekskluzywnych gier dla których warto było kupić konsolę.

Microsoft latami przymilał się do graczy ale nie bardzo umiał ich do siebie przekonać. Hitem nie okazała się kamerka śledząca ruchy graczy (Kinect).

Na Xboksa brakowało tytułów klasy "The Last of Us", "God of War" czy "Uncharted". Kiedy mówi się "idę pograć na konsoli" na 99% ma się na myśli PlayStation.

Ale teraz jest szansa na zmianę status quo całej branży. Nadchodzi zmiana - sprzętowa jak i usługowa.

Kolejna generacja konsol została zapowiedziana już za moment: Xbox Serii S/X pojawi się w sprzedaży 10 października Sony zacznie sprzedaż "plejki pięć" dwa dni później: 12 października. Natomiast poza wydajnością sprzętu zaczyna się liczyć coś jeszcze - dostęp do gier w chmurze.

Ważnym trendem w branży gier jest idea gier cross-platformowych, dzięki której gracz dysponujący kontem może grać na komórce, konsoli czy PC w tę samą grę. Gry nie trzeba ściągać fizycznie na swój dysk tylko korzystać z niej dzięki szybkiemu łączu oraz chmurze.

Ta technologia jest jeszcze w powijakach ale teraz, gdy gaming wpadł na radar dużych graczy z sektora dużych technologii, takich jak Amazon (Luna), Microsoft (xCloud), Google (Stadia), Nvidia (GeForce Now) i Sony (PlayStation Now), będziemy obserwowali skokową zmianę jakości tych rozwiązań.

Sony oczywiście rozumie rozwój branży i uruchomiło swoją usługę cloudową dla graczy (PlayStation Now ), ale japoński koncern wydaje się nie bardzo wiedzieć co z nią zrobić.

Kto zostanie królem branży gier - Sony, Microsoft, Nvidia, Amazon czy Google? Zobaczymy niebawem.

W 2018 roku globalny rynek gier wideo wart był 134 miliardy dolarów.

Nikt nie chce przegrać tej gry.

Artur Kurasiński

Dołącz do Akademii Globalnego Startupu. Tylko do środy 7.10 do godziny 21:00!

Co w programie?

  • 12-modułowy program Akademia Globalnego Startupu (ponad 140 lekcji wideo + pełna wersja audio)

  • Dodatkowe moduły bonusowe nagrywane przez founderów i ekspertów (Arek Skuza, Michał Korba i inni)

  • Dożywotni dostęp do kursu, aktualizacji materiałów oraz prywatnej grupy Mastermind

  • 3 x Live Call z Błażejem i Boguszem

  • Team Matchmaking (możliwość znalezienia co-founderów do swojego projektu)

  • Kalkulatory, szablony biznesowe, wzory umów, dokumentów, regulaminów, polityk prywatności

  • Software Bundle (np. Landingi 6 mc za darmo, User.com 3 mc za darmo + zniżki)

Czas na decyzję masz do środy 7.10 do 21:00. Po tej dacie zamykamy i wracamy dopiero w 2021 w znacznie wyższej cenie!

WESPRZYJ KAMPANIĘ KOMIKSU EDUKACYJNEGO!

He’s become every business nerd’s must-follow for his provocative predictions and un-PC humor. Can a startup built on Galloway’s personal brand outlive its creator?

https://wspieram.to/roza_komiks

Udało nam się już zebrać ponad 47 tysiące złotych ale walczymy o kolejne progi i nagrody dla naszych wspierających! Jeśli chcesz nam pomóc to wejdź proszę na https://wspieram.to/roza_komiks i wesprzyj kampanię!

W komiksie pojawią się tak wspaniałe osoby jak: Janina Bąk (matematyka i statystka), Alexandra Przegalińska (AI), Piotr Konieczny (cyberbezpieczeństwo), Ola i Piotr Stanislawscy (nauka i fake newsy), Dorota Budzyń (kosmos), Piotr Łój (VR), Krzysztof Gonciarz (o roli i odpowiedzialności twórcy), Kasia Gandor (biotechnologia) Martyna Sztaba (gospodarka cyrkularna i ekologia) oraz Rafał Han (Internet Rzeczy).

Dzięki Tobie będziemy mogli też znacząco rozwinąć treść i dodać kilka bardzo fajnych rzeczy do samego komiksu (zeszyt do kreatywnej zabawy, mini gra edukacyjna oraz dodatkowe rozdziały i lekcje Scratcha).

To jak? Chcesz nam pomóc i szybciej przeczytać komiks?

DLACZEGO DZIEWCZYNKI SĄ INACZEJ WYCHOWYWANE?

Dziś zapraszam Was na rozmowę z ojcem, którego córce odmówiono zapisu na zajęcia dodatkowe z robotyki tylko dlatego, że jest dziewczynką. Przykłady można by ...

🔥 REKLAMA W NEWSLETTERZE I NA BLOGU! 🔥

REKLAMA W NEWSLETTERZE

Wiele osób pyta się o możliwość zareklamowania swojego biznesu czy usługi w tym newsletterze albo na blogu. Więc jeśli chcesz zamieścić reklamę w tym newsletterze i dotrzeć do bardzo wartościowej grupy odbiorców to zapraszam! Cena: 850 zł netto (4 edycje, jeden miesiąc).

O tym newsletterze: najpopularniejszy newsletter technologiczny w Polsce. Stworzyłem już 192 wydań przez 4 lata. Obecnie subskrybuje go 5793 osób (głównie menadżerowie, prezesi i osoby odpowiedzialne za zarządzenie w firmach i startupach).

Format reklamy: tytuł, wstęp + grafika z linkiem (tutaj zobacz przykład).

REKLAMA NA BLOGU 

Zapraszam po szczegóły tutaj. Szczególnie polecam ofertę zamieszczenia artykułu w cyklu “Biznes Hackers” (zobacz przykład tutaj) za 2000 zł netto (oferta jesienna do 30 października). Do tej pory skorzystały firmy takie firmy jak: Coffedesk, Clearcode oraz Voucherify.

Napisz do mnie i ustalimy szczegóły: [email protected]

STATEK KOSMICZNY ELONA MUSKA NA TWOJEJ ŚCIANIE!

REKLAMA

Plakat przedstawiający kapsułę oraz plan lotu misji The Crew Dragon jest już dostępny w Astrography!

NASA i Space X właśnie piszą historię, misja Crew Dragon przyciągnęła uwagę ludzi z całego świata! Z drżącymi sercami obserwowaliśmy start pierwszej komercyjnej załogi kosmicznej z dwoma amerykańskimi astronautami Douglasem Hurleyem i Robertem Behnkenem na pokładzie.

One of the most gratifying parts of my job at Microsoft is being able to witness and influence the intersection of technological progress and impact: harnessing the big trends in computing that have the opportunity to benefit everybody on the planet. Frank’s post this morning from Ignite shows just how much progress is happening in...

Bitcoin będzie podlegał unijnym regulacjom finansowym, a Apple Pay ma mieć europejską konkurencję. UE ogłosiła strategię dla cyfrowych finansów.

Zostań częścią dowozowej rewolucji!

Na pewno nie raz zamawiałeś jedzenie na dowóz przez telefon albo aplikację. Ale czy zastanawiałeś się jednak, kto faktycznie dostarczył Twoje zamówienie? Bardzo możliwe, że część Twoich zamówień ze znanych serwisów realizowali nasi kurierzy.

Od listopada 2017 miesięczna sprzedaż sieci franczyzowej Stava zwiększyła się ponad 22-krotnie. To prawdopodobnie więcej niż zadowalający wzrost z perspektywy większości inwestorów.

Już niedługo ogłosimy nasze plany rozwoju oraz pozyskania finansowania dla Stava, które pozwolą zainteresowanym - w zależności od możliwości - mieć mniejszy lub większy udział w naszym szybko rosnącym przedsięwzięciu.

Zapisz się na newsletter i dowiedz się jako pierwszy, co planujemy.

Wejdź na emisja.stava.pl >>

In a conversation with Kara Swisher, the billionaire entrepreneur talks space-faring civilization, battery-powered everything and computer chips in your skull.

Apple alone will soak up TSMC's 5nm capacity for the iPhone 12, iPad Air, and A14, leaving no room for ...

We’re always looking for ways to make our customers’ lives better, and one area where we’ve spent time innovating is the customer shopping experience in stores. Today, our physical retail team is excited to introduce a new innovation called Amazon One.

The algorithm that powers TikTok, the short video platform that grabbed massive marketshare in cultures and markets never experienced firsthand by the engineers and designers in China, beating out other apps in the U.S.

3.5 million Black Americans were profiled and categorised as ‘Deterrence’ by Trump campaign – voters they wanted to stay home on election day

The e-commerce giant had struggled to gain a foothold in a society that prefers to shop in person, with cash, but now Italians are hooked on online shopping.

There's a big debate over how to use algorithms in healthcare.

In this article, we will discuss why we decided to create a voice-controlled game, what was the hardest part, and why we decided to open up about the money we make in the emerging market of conversational AI.

The health company’s plummet carries valuable lessons for Silicon Valley.

In this video, Alden and Al from the Steam team walk you through the front page of Steam and explain how and why games appear there.

Amazon just wrapped up its fall hardware event, and it was packed with a number of new announcements. There were several new Echo and Ring devices; improvements for Alexa, including new security features; and Amazon finally took the wraps off its long-rumored cloud gaming service.

At its Devices and Services event, Amazon launched its own cloud gaming competitor to Google Stadia and Microsoft xCloud . It’s called Luna. The company is launching the product in early access at an introductory price of $5.99 per month. Users will be able to stream titles wirelessly without downloading the games and can play […]

The founder of Spotify Daniel Ek will invest €1bn in deep tech startups in Europe. This he said in a fireside chat at Node by Slush.

These days, there’s no limit — or reason — to the intimate objects sold online.

Facebook, YouTube, and Twitter have agreed with advertisers on first steps to curb harmful content, following months-long boycotts over hate speech.

“Fortnite” maker Epic Games and other companies have forged an alliance to pressure Apple and other app-store operators to make changes to their marketplace rules, which the group says stifle competition.